Testowanie

Testowanie krzeseł biurowych

Bardzo często przez zakupem przedmiotu, chcemy go dokładnie przetestować i zobaczyć. W dobie sprzedaży przez internet nie jest to już tak proste. Jako konsumenci mamy prawo do zwroty zakupionego produktu, jeśli nie nosi on śladów użytkowania w ciągu czternastu dni. W przypadku krzeseł obrotowych i foteli biurowych sprawa nie wygląda już tak prosto. Bowiem taki zakup ma charakter zamówienia indywidualnego i w przypadku takiego zakupu nie ma już zwrotu. Należy w tej sytuacji zrozumieć producenta krzeseł i foteli. Otrzymuje on zamówienie na produkt, który wybrać klient. Wybór odpowiednich mechanizm, kółek, podłokietników oraz tkaniny powierzonej na siedzisko i oparcie powoduje, iż takie zamówienie jest indywidualne. Innemu klientowi taka kompozycja nie będzie się podobała. Dotyczy to klienta indywidualnego. Opanował on technikę robienia zakupów do perfekcji. Wybierane dane miasto i odwiedza sklepy meblowe o charakterze biurowym i tam testuje i poznaje produkty polskich producentów. Po wizycie w kilku miejscach jest już bardziej świadomy i wie czego chce. Sprzedawcy w sklepach bardzo dobrze obsługują klienta, pomagają, doradzają i mają już niemal spisany zamówienie. Klient chce jeszcze przemyśleć zakup krzesła biurowego i skonsultować go z rodziną. W gruncie rzeczy zdobył już niezbędną wiedzę i poznał produkt, który chce kupić. Jest bardzo świadomy, że sklepy stacjonarne oferują produkt w dużo droższe cenie i wybrany produkt kupi dużo taniej poprzez sieć internetowej sprzedaży. Opisany mechanizm dotyczy wielu różnych innych branż i przyczynia się niestety do coraz gorszego stanu sieci stacjonarnej sprzedaży – szczególnie tej o stosunkowo niskim kapitale.
W przypadku zakupów grupowych dedykowanych firmom wybór foteli biurkowych ma nieco innych przebieg. Wiele firm dokonuje zakupu tylko i wyłącznie poprzez zapytania ofertowe u polskich producentów. Nie interesuje ich tania oferta z importu, która jest bardzo nie pewna pod względem funkcjonalności i wytrzymałości oraz jakości składowych. Negocjacje mają głównie charakter cenowy. Standardem staje się wybór krzeseł i foteli z co najmniej średniej półki cenowej o pewnej specyfice. Takim czynnikiem determinującym wybór fotela do korporacji jest jego ergonomiczność. Jest to możliwość dopasowania fotela ( oparcia z siedziskiem ) do ciała pracownika w sposób możliwie maksymalny. Ergonomia jest nauką bardzo intensywnie wspomagająca człowieka i jego komfort fizyczny, w codziennych obowiązkach związanych z miejscem pracy. Kiedy umysł wznosi się na wysoki poziom, ciało nie powinno doskwierać i przeszkadzać.

Bardzo popularnym elementem w procesie zakupowym staje się możliwość testowania kilku produktów i wybór bardzo świadomy podparty decyzją końcowego użytkownika. Bardzo duże korporacje lubią właśnie taki model – po-testowania produktów. Pytania jaki oferent się na to zgodzi i umożliwi oraz dostarczy produkty na testy. Trzeba powiem dostarczyć do siedziby korporacji krzesła biurowe, zostawić je na jakiś czas może około tygodnia i oczekiwać decyzji o wyborze. Może się okazać, że korporacyjne biuro nie zdecyduje się na żaden z dostarczonych modeli. Jest to więc bardzo ryzykowny sposób na zwiększenie sprzedaży – umożliwienie testowanie, które nie zakończy się jakąkolwiek sprzedażą będzie generować stary.

Fotel biurowy do testowania

Taka forma przed-zakupowych testów w najbliższym czasie będzie stawać się normą.W wielu korporacjach jest tak, że oferuje dla swoich pracowników określony budżet. Każdy z pracowników otrzymuje pewną kwotę powiedzmy 500-600 zł . Jeśli chcą wybrać model inny, lepszych technologiczne i z ich punktu widzenia ( siedzenia ) wygodniejszy pokrywają resztę kwoty z własnej kieszeni. Takie rozwiązanie ma sens i pozwala, dokonać zakupu krzeseł biurowych, gdzie każdy użytkownik będzie mógł wybrać swój model. Z drugiej strony zaburza to obraz korporacji jako jednolitej przestrzeni , gdzie każde stanowisko biurowe wygląda tak samo. Należy więc zadać w takim przypadku pytanie – co jest ważniejsze. Z jednej strony mamy jednolitość i powtarzalność z drugiej indywidualna pewność danego wyboru podparta wyborem danego pracownika. Nie jest to proste pytanie i na pewno w kolejnych naszych rozważaniach, będziemy kontynuować ten temat.